counter create hit

مطالب مرتبط:

فینال حذفی، برنامه لیگ یک را تغییر داد

مسئول مسابقات لیگ دسته اول اعلام کرد: برنامه دو هفته پایانی ‏لیگ دسته اول به دلیل برگزاری فینال جام حذفی تغییر کرد.

حسینی مکارم: رویکرد شهرداری برنامه های نجفی است

سرپرست شهرداری تهران از ادامه رویکرد نجفی در برنامه های شهرداری خبر داد.

جهانیان: فردوسی پور از رسانه ملی سوءاستفاده کرده است/ برای قانون فرقی ندارد فردوسی پور باشی یا رییس جمهور!

مدیرعامل سابق باشگاه نفت تهران گفت: مجری برنامه 90 از رسانه ملی سوءاستفاده کرده و زندگی شخصی ام را به تصویر کشیده است.

بازیگر «پایتخت»، هلال احمری شد

نسرین نصرتی، بازیگر نقش «فهیمه معمولی» در سریال پایتخت مهمان هلال احمر شد و با پوشیدن لباس قرمز هلال به عضویت داوطلبانه جمعیت هلال احمر درآمد.

فاش شد ! پشت پرده درگیری ” پروفسور ” و ” مهندس پرسپولیس “

برانکو ایوانکویچ هر کجا که می رود، با سوالی در مورد نیمکت نشینی محسن مسلمان مواجه می شود. این در حالی است که کریم باقری به صورت رسمی گفت میانه مسلمان و برانکو شکرآب شده و آنها دیگر مثل سابق نیستند. این حرف ...

«فروشنده» را از زاویه ای دیگر تماشا کنید

هوشنگ گلمکانی در آیین دیدار فیلم مستند «درباره فروشنده» که مستندی درباره فیلم سینمایی «فروشنده» است، گفت: یکی از مهم ترین جنبه های فیلمهای فرهادی فیلمنامه هایش است و این ایرادات کودکانه که به این فیلم گرفته می شود، چیزهایی نیست که از چشم کسی مانند فرهادی دور مانده ...

از «بادیگارد» حاتمی کیا تا «ماجرای نیمروز» مهدویان

شبکه های مختلف سیما برای تعطیلی سه روزِ پیشِ رو، پخش ۳۳ فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن را تدارک دیده اند.

گفت وگویی منتشرنشده با زنده یاد «بهرام زند»

در سریال «جنگجویان کوهستان» فقط یک خلاصه داستان هفت صفحه ای داشتیم و باید خودمان دیالوگ می نوشتیم! تمام توانم را برای دوبله کارتون «بچه های مدرسه والت» صرف کردم تفاوت دوبله امروز و آن روزها از زمین تا آسمان است ...

۳ سؤالی که قبل از انتشار سلفی هایتان، باید از خود بپرسید

شبکه های اجتماعی ما را احاطه کرده اند. هرجا می رویم و هر کاری که می کنیم، این شبکه ها در زندگی مان حضور دارند. این شبکه ها ابعاد مثبت و منفی را توأم با هم دارند و می توانند به هر دو صورت بر سلامت روان ما اثر بگذارند. مطالعات مختلفی اعلام می کنند که این ...

ضرورت توسعه فیزیکی و نمایشگاه های موزه ملی ایران 

بازدید اعضای شورای شهر تهران از موزه ملی ایران و نمایشگاه های لوور و عکس های شادروان عباس کیارستمی به تاکید توسعه فیزیکی موزه مادر و تنوع بخشی و افزایش  نمایشگاه های ملی و بین المللی منجر شد. ...

برنامه داعش برای جام جهانی لو رفت!

«داعش، پوتین و جام جهانی را به عملیات تروریستی تهدید کرد» این خبر سوژه کارتون امروز جلال پیرمرزآباد در شرق شده است.

پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «جمشیدیه»

فیلمبرداری فیلم سینمایی «جمشیدیه» به کارگردانی یلدا جبلی به پایان رسید.

سهم فیلم های مورد حمایت بنیاد فارابی از جشنواره های داخلی

آثار مورد حمایت و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی موفق به کسب ۳۲ جایزه از جشنواره های داخلی در سال ۹۶ شدند.

کاریکاتور: برنامه داعش برای جام جهانی لو رفت!

«داعش، پوتین و جام جهانی را به عملیات تروریستی تهدید کرد» این خبر سوژه کارتون امروز جلال پیرمرزآباد در شرق شده است.

توضیح رئیس هیئت فوتبال مشهد درمورد برنامه هایش برای حفظ تیم پدیده

محمد مهدی برادران درباره اظهارات علی رسولیان، سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در تمرینات تیم فوتبال پدیده مشهد مبنی بر انصراف شرکت پدیده از ادامه تیمداری در فصل آینده رقابت های لیگ برتر بیان کرد: معاون استاندار واقعیت های موجود را به ...

گل های تماشایی فوق ستاره ی “سلبریتی کُش”!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در یک آیتم جالب به گل های آرون رمزی در فوتبال پرداخته است. آرون رمزی زادهٔ ۲۶ دسامبر ۱۹۹۰ در ولز است و تاکنون در تیم های کاردیف، آرسنال بازی کرده است و در ۳۳ بازی ملی که برای تیم ملی فوتبال ولز انجام داد ...

حمله وحشت آفرین موجودات ماورا لطبیعه به یک خانواده +عکس

فیلم سینمایی "مکان بی صدا" اثری ترسناک به کارگردانی "جاش کرازینسکی" اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را با تحسین اکثر منتقدین آغاز کرد.

یک تغییر پارادایم در صنعت چاپ و نشر

تغییر پارادایم ها در فضای صنعت نشر

ساعات کار: 10:03 منتشر شده در مورخ: 1396/12/05 شناسه خبر: 1318332 هنگامی که نویسنده فقط نویسنده و ناشر با ناشر ، امروز با تغییر شرایط بازار و ظهور ابزارهای ارتباطی در حوزه دیجیتال این وضعیت را ایجاد کرده است که هر یک از عوامل دخیل در صنعت چاپ و نشر در موضوع "بازاریابی و فروش" به دلیل مشارکت..... به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا, و یا زمانی که شما نه چندان دور. آن است که در فیلم به کمک و یا در برخی از مصاحبه های این فصل نویسنده در گوشه ای از غرفه خود می‌نشست و می‌نوشت. یا در کافه، با دوستان، گپ می‌زد، قهوه (یا بعضی وقت‌ها، چای) می نوشید، در دود سیگار غرق می‌شد، ایده می‌پرداخت، اندیشه ورز می‌داد و بعد، می‌نوشت و می‌نوشت و می‌نوشت و به ناشر می داد. ناشر، منتشر می‌کرد و امانتِ گران را، کتاب را، به سیستم پخش می‌سپرد. سیستم پخش هم، کتاب را به کتاب‌فروشی‌ها می‌داد. یک سیستم، با قوائدِ نوشته و نانوشته که تا حدود زیادی به خوبی، کار خودش را انجام می داد. اما امروز، همچون سایر حوزه‌های اقتصادی، صنعت نشر هم دچار تغییرات عمده‌ای شده است. تغییراتی که هنوز بخش عمده‌ی بازیگرانش (نویسندگان و ناشران) این تغییرات را درک نکرده‌اند. می‌گویند، قورباغه موجودی خون سرد است. اگر قورباغه را در ظرفی که آب آن گرم است بیندازید، سریع با همه وجود تلاش می‌کند از آب بیرون بپرد و از مهلکه، جان به در ببرد. همین قورباغه را اگر در ظرف آبی سرد بگذارید و آب را کم کم داغ کنید،  قورباغه متوجه نمی‌شود، تا وقتی که آب به جوش بیاید و قورباغه‌ داستان، آب‌پز شود. گسترش فضای دیجیتال، وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها، انجمن‌های مجازی، شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای ارتباطی و پیام رسان‌ها همان داغ شدن فضای کسب و کار در صنعت نشر است که برخی ناشران هنوز متوجه آن نشده‌اند و بایدها و نبایدهای جدید آن را درک نکرده‌اند. آنچه فضا را متحول کرده، ابزارهای ارتباطی است و در این میان، کسی برنده است که ارتباطات قوی تری ایجاد می‌کند. امروز، شرایطی را شاهد هستیم که نویسنده پیش از حتی تولید کتاب، شروع به بازاریابی آن می‌کند. از ابزارهای ارتباطی برای آماده کردن فضا استفاده می‌کند. مراحل نوشتن کتاب را قدم به قدم با دیگران به اشتراک می‌گذارد. چاپ آن را خبر می‌دهد. کتاب، چاپ که می‌شود، اگر مراسمی به اسم رونمایی و جشن امضا می‌گیرد، نه برای دور هم جمع کردن چند نفر، که برای به اشتراک گذاشته شدن تصویر دورهمی است. برای هشتگ‌ها، برای به اشتراک گذاشتن‌ها یا Share ها است. برای توئیت‌ها و ریتوییت‌ها است. برای ارسال‌های مستقیم یا Directها است. ناشر هم، که زمانی فقط کافی بود کتاب را منتشر کند و آن را به پخش بدهد، حالا باید با رسانه‌ها تعامل کند. خبرهایش را روی خروجی خبرگزاری‌ها بگذارد. نشست خبری برگزار کند. رویداد یا Event ترتیب بدهد. به بهانه های مختلف، در برابر چشم مخاطب قرار بگیرد تا بتواند با مخاطبان «ارتباط» برقرار کند. بر خلاف گذشته که کار «فروختن» از دید نویسنده، فقط به عهده ناشر بود، و البته از دید ناشر فقط به عهده مرکز پخش بود و از دید مرکز پخش، فقط به عهده کتاب فروشی بود، امروز «فروش کتاب» به عهده کل زنجیره‌ی تولید است. نویسنده، دوستان نویسنده، مرتبطین نویسنده، ناشر، کارکنان ناشر، مرتبطین ناشر، مرتبطین کارکنان ناشر و حتی کتاب فروشی‌ها. از این روست که می بینیم کتاب فروشی‌ها هم هر روز به بهانه‌ای، رویدادی برگزار می‌کنند. برای دیده شدن. برای به اشتراک گذاشته شدن. برای تکرار شدن نامشان. برای ارتباط با مخاطبانشان. امروزه، با تغییر روندهای کسب و کار، صنعت نشر نیز دستخوش دیگرگونی شده. اگر بگذریم از مجموعه‌ای از کتاب‌های حوزه‌های خاص مانند کتاب‌های حوزه دانشگاهی که هنوز با معرفی استاد، خریده می‌شوند یا کتاب‌های سفارشی و سازمانی که با توصیه و ارتباط فروخته می‌شوند، نویسندگانِ بسیاری مات و مبهوت میزان فروش کتاب‌هایی هستند که زمانی، باور کردنش برایشان سخت بود که حتی چاپ اولشان به فروش برود چه برسد به تجدید چاپ آنها. برای بسیاری، امروز، عجیب است که دیگر مقدمه فلان استاد دیگر نمی‌فروشد. عجیب است که یواش یواش نام ناشر، تاثیر خودش را در فروش محصول از دست می‌دهد. عجیب است که کیفیت کاغذ و جلد و فروشگاه‌های عرضه کننده به تدریج اهمیتشان را از دست می‌دهند. کتاب‌ها، بدون اینکه در قفسه‌ها دیده شوند، در اینترنت، در فروشگاه‌های مجازی‌ای که نیستند، عرضه و فروخته می‌شوند و مشتریانشان، جستجویشان، قدم زدن در پیاده روی خیابان‌های شبیه انقلاب نیست، بلکه لمس لینک‌ها و تصاویر و پست‌های  شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای ارتباطی است. نقطه‌ آغاز درک این تغییر، بیرون آمدن نویسندگان (و البته مترجمان) از لاک درونگراییشان است. و شروع کننده، به نظر می‌رسد باید ناشر باشد، که باید آموزش‌های لازم را به نویسندگانش بدهد و فضا را برای این تعاملات فراهم کند. در سال های آینده تنها ناشرینی می توانند در این تغییرات جدی در صنعت نشر دوام بیاورند که بتوانند این تغییرات را درک کرده و به موقع، همراه با موج تغییرات حرکت کنند. در غیر این صورت، ساحل، روز به روز و ماه به ماه از دیدرسشان، دور و دورتر می شود. منبع:تسنیم